TOP 5 CEREALE SI PSEUDOCEREALE PENTRU BEBELUSI

Mai nou scriu si articole de citit duminica la cafea. Nu am eu talent scriitoricesc, dar e musai sa impart “greutatile” prin care am trecut cu diversificarea asta.

Povestea incepe cu diversificarea de la 6 luni a Gandacelului, cand mami nebuna si entuziastmata a dat iama in rafturile cu cereale, pseudocereale si alte dubiosenii. Cand am ajuns acasa, pe langa jumatate de salariu lasat acolo :)) (glumesc, dar chiar am dat ceva banuti pe ele) m-am trezit cu ditai punga cu tot felul de minunatii cu care nu stiam ce sa fac. Bun, ia-te si cauta retete, incearca, esueaza :)) incearca din nou si tot asa. Unele sunt mai greu de gatit, altele sunt mai putin sanatoase decat citisem eu in fuga, dar din toate astea a iesit ceva bun! Si anume lista cu cele mai bune cereale, pseudocereale si dubiosenii pentru bebe ce ar fi trebuit eu sa o caut inainte pe internet ( nici nu stiu daca exista, sincer, dar ar fi meritat efortul). Impresiile sunt proprii si personale. Le-am tot incercat pe toate in diverse combinatii si ce regasiti mai jos mi se par cele mai ok si cel mai usor de gatit. Ca sa fac o paranteza, cand zic “dubiosenii”, ma refer la produse sanatoase si bune, dar de care nu auzisem neaparat pana la diversificare.

Deci, acum chem la apel toate mamicile ce sunt la inceputul diversificarii si nu vor sa faca aceeasi greseala ca si mine, sau mamicile ce au inceput deja diversificarea dar vor sa le ofere micutilor o dieta cat mai sanatoasa si sunt in cautare de astfel de produse.

Va recomand sa va notati lista de mai jos si la urmatoarea oprire la Plafar sau la magazine de genul, sa cumparati toate produsele ce le voi trece, promit ca nu or sa stea nefolosite in dulap.

O sa gasiti retete usoare pentru ele pe  Biscuim.ro  si cel mai important, sunt  produse sanatoase ce ii vor asigura piticului din dotare un aport important de vitamine, fibre si minerale.

Cu produsele de mai jos chiar gatesc des, retele se fac destul de rapid si au o rata de succes foarte mare.

  1. Quinoa
  2. Mei decorticat
  3. Bulgur
  4. Fulgi de ovaz
  5. Cuscus

Aici urmeaza dubioseniile:

  1. Seminte de chia
  2. Fulgi de drojdie inactiva
  3. Ulei de cocos
  4. Carob sau pudra de roscove

Poate ca pe unele le cititi acum pentru prima data. Si eu eram ceva de genul ….fulgi de drojdie inactiva? Cu ce se mananca asta? Seminte de chia, alta dubiosenie noua pentru mine. Recunosc ca noi nu mancam chestii de genul asta pana la Gandacel, asa ca a trebuit sa o iau de la zero la capitolul naturiste :)). Asa ca, daca tot imi incerc talentul scriitoricesc, ma gandeam sa continui cu niste articole in care sa detaliez un pic fiecare cereala, pseudocereala sau dubiosenie. In cazul in care vreti sa aflati mai multe despre ele si de ce sunt bune pentru bebe.

Acestea fiind spuse, ne citim duminica viitoare la cafea! Intre timp, spor la biscuit!

10 Replies to “TOP 5 CEREALE SI PSEUDOCEREALE PENTRU BEBELUSI”

  1. Mă interesează foarte mult rețete și tot ce scrieți dvs.am învățat foarte multe și le recomand și la alte mămici..

    1. Draga Madalina,

      Saru’mana mult pentru cuvintele frumoase! Multumesc mult pentru recomandari, sper sa gaseasca si celelalte mamici retete pe placul lor.
      Astept sa imi spui cand incerci ceva, daca iese sau nu iese si cum te pot ajuta daca e. Pupici multi! Sper sa fiu in continuare de ajutor.

  2. Imi place foarte mult cum “expui” retetele – simplu si la obiect😁. Saptamana viitoare facem 7 luni, am inceput cu diversificarea clasica la 6 luni, nu au incantat-o piureurile, vroia sa isi bage mana in bol, sa tina ea lingura, daca vroiam sa o hranesc nu deschidea gura. Am luat-o ca pe un semn, micuta mea stie ce vrea, vrea sa descopere singura, sa fie independenta. Am trecut pe blw, dar inca nu i-am dat preparate, doar legume, fructe, deoarece are teren atopic si vreau sa descopar daca este alergica la ceva. Maine vreau sa ii fac branzica de casa dupa reteta ta, sper sa fie totul ok, am inima cat un purice sa nu cumva sa aiba aplv. Spor la gateala si retetit☺️!

    1. Buna Mami Adina!
      La cat mai multe lunite frumoase si mancacioase inainte! Felicitari pentru micuta independenta :)!
      O lasi sa descopere toate legumele, foarte bine, nu te grabi cu preparatele, cum o simti tu pe ea, tu stii cel mai bine.
      Sper sa ii placa branzica si sa nu aiba vreun efect nedorit.
      Astept sa imi mai povestesti despre calatoria voastra Blw-ista :).

      Pupici multi!

  3. Buna si la aceasta postare! Azi se pare ca sunt cu chef de scris comentarii 😀 Si de sacait cu intrebari 🙂 Imi spui te rog de ce hidratezi quinoa (am vazut intr-o reteta ca faci asta)? Eu am gatit-o doar pt noi adultii si nu am hidratat-o niciodata… Apoi, cuscus am folosit, tot pt mine si sot, de care am nimerit din supermarket- recomanzi un anumit fel, sunt unele mai sanatoase decat altele? Aceeasi intrebare si pt bulgur, care, sincer, este o “dubiosenie” noua pt mine, dar as vrea sa il incerc pt ca l-ai laudat ca-i mai bun decat orezul 🙂 Multumesc anticipat! Pupici!

    1. Buna sa iti fie inima :)!Sacait? Deloc, feel free pe aici, orice poti sa scrii, simte-te ca acasa.
      Cu quinoa, ca si restul pseudocerealelor, treaba sta cam asa. Nu e musai sa le hidratezi, gen nu se intampla nimic rau, dar daca o faci, se elimina astfel acidul fitic pe care il contin si se absorb mult mai bine substantele nutritive pe care acestea le contin. Fiind pentru bebei, m-am gandit ca e ok sa beneficieze de cat mai multe vitamine and co, si de aceea tot specific ca se tin la inmuiat. Dar daca nu ai timp intr-o zi si vrei sa prepari ceva, nu e bau-bau daca nu o faci :).

      Cuscus-ul intra in categoria paste, deci e sanatos as a pasta could be :). Ca si marca, eu am folosit din prima de la Sanovita cuscus si am fost multumita de cum se absoarbe lichidul, de gust si nu am mai incercat altul. Bulgur (chiar in seara asta am facut, yuum,yuuum) tot de la ei folosesc. Asa am luat prima oara si am tot mers pe astea, nu prea am grad de comparatie.

      Sper ca nu te-am bagat si mai rau in ceata si te-am lamurit cat de cat :).

      pupici pana data viitoare! Sper sa ne mai “auzim”.

  4. Buna ziua! O intrebare care imi tot da batai de cap am si eu…bebe 2 are 4 lunite si 2 sapt (alaptat exclusiv), la ultimul control medicul pediatru mi a recomadat sa incep la 5 luni si jumatate sa i dau seara cereale instant(Nestle) cu lm muls. Mentionez ca bebe nu a fost un grasan, nici la nastere(2750kg) , iar pana akm a luat in greutate nici foarte mult, nici foarte putin😊(In primele 2 luni cate 1 kg/ luna iar intre 2-4 luni cate 800g /luna).
    Eu nu sunt deloc de acord cu cerealele instant, pt acest lucru as apela totusi la cerealele fara gluten sau la pseudocereale, dar oare cum as putea sa le introduc in alimentatia bebelusului aproape de varsta de 6 luni ,care ar fi cele pe care le as putea prepara si sub ce forma?
    Multumesc anticipat!

    1. Buna draguta! Ma bucur mult ca nu esti de acord cu cerealele instant si ca incerci sa cauti solutii la varianta propusa de pediatra ta. Sa inteleg ca ti-a sugerat sa ii dai cereale pentru a se pufosi? Si eu am alaptat-o exclusiv pe fetita mea pana la 6 luni desi nu lua nici macar 300g pe luna uneori, dar nu mi-am facut probleme din cauza asta. Dupa ce am inceput bine de tot diversificarea a pus carnita multa pe ea. Eu consider ca ar trebui sa incepi la 6 luni, si poti incepe si cu fructe, legume, carne, oua sa ii oferi un meniu cat mai variat. Pseudocerealele in mare nu se blenduiesc pentru a obtine amestecul ala fin ca al cerealelor instant. Pentru primele luni iti recomand daca mergi pe diversificarea clasica sa folosesti fulgii de hrisca. Se fierb 5 minute in lapte si au o textura mai usor de gestionat la inceput, cel putin asa mi se pare mie. Sau poti rasni marunt fulgii de ovaz si apoi sa ii fierbi in lapte, sunt printre cele mai sanatoase cereale.
      Deci ca sa concluzionam, recomand sa incepi la 6 luni (asta daca nu este o exceptie medicala) cu fructe, legume, carne, oua, lactate si cereale, introduse treptat. Iar cele mai usor de gestionat cereale pentru inceput mi se par sub forma de fulgi. Eu am folosit si inca folosesc fulgii de hrisca pentru ca se fac super rapid si cand nu am idei de mic dejun sau cina ii incropesc rapid. Eu ii amestecat si cu un mar dat pe razatoarea mica. Ii poti incerca la inceput sa vezi cum ii primeste si cand mai creste deja merg bine mai toate: quinoa, mei, hrisca, bulgur etc.

      Iti pun mai jos si un link, cu cel mai recent ghid OMS lasant in decembrie 2016 unde poti citi care sunt ultimele recomandari cu privire la diversificare. Nu spune nimic de cerale instant cum ai presupus si tu, ci doar ca diversificarea trebuie inceputa la 6 luni si sa aiba o mare diversitate pentru ca bebele sa isi ia multele vitamine si minerale de care are nevoie.
      http://cnsmf.ro/ghidpreventie/GhidPreventie_Vol6.pdf

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *